ایالات متحده اولین مورد از نوع Omicron در بازگشت را گزارش می کند – Denver Post



سانفرانسیسکو – ایالات متحده اولین مورد خوشحال کننده نوع Omicron را روز چهارشنبه ثبت کرد – در مسافری واکسینه شده که پس از سفر به آفریقای جنوبی به کالیفرنیا بازگشت – در حالی که دانشمندان در سراسر جهان برای تعیین اینکه آیا نسخه جدید و جهش یافته ویروس کرونا با هم رقابت می کنند. خطرناک تر از قبلی است.

دکتر آنتونی پائوچی، متخصص ارشد بیماری های عفونی ایالات متحده، این اطلاعیه را کاخ سفید صادر کرد.

او گفت: «ما می‌دانستیم که کشف اولین مورد Omicron در ایالات متحده فقط موضوع زمان است.

مرد مبتلا به عنوان مسافری شناسایی شد که در 22 نوامبر از آفریقای جنوبی بازگشته بود، علائم خفیف پیدا کرد و روز دوشنبه مثبت شد. محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو عصر سه‌شنبه نمونه‌ای را از بیمار دریافت کردند و در طول شب با تب برای جمع‌آوری توالی ژنتیکی کار کردند.

مقامات کالیفرنیا گفتند، این مرد که هر دو دوز واکسن مدرنا را دریافت کرده بود اما به اندازه کافی برای دریافت واکسن ضربه ای مصون نبود، رو به بهبودی است و موافقت کرده که در قرنطینه بماند.

مقامات گفتند که تمام تماس های نزدیک این فرد به دست آمده و منفی بوده است. بیمار فقط بین 18 تا 49 سال شناسایی شد.

حداقل 23 کشور دیگر آلاینده های Omicron را از زمانی که مقامات آفریقای جنوبی یک هفته پیش برای اولین بار این نسخه را شناسایی کردند، گزارش کرده اند – بیانیه ای که باعث شد ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر تقریباً بلافاصله ورود مسافران خطوط هوایی از آفریقای جنوبی را ممنوع کنند.

اما این نسخه هنوز توسط ناشناخته های بسیاری احاطه شده است، از جمله: آیا آن طور که برخی دانشمندان گمان می کنند نسبت به نسخه های دیگر مسری تر است؟ آیا مردم را بیمارتر می کند؟ و آیا می تواند از واکسن فرار کند؟

پوچی گفت: “هرگونه اظهارنظری در مورد اینکه چه اتفاقی می افتد یا نمی افتد با این نسخه، فکر می کنم هنوز زود است که بگوییم.”

او و دیگر کارشناسان پزشکی به شدت تاکید کرده‌اند که آمریکایی‌ها باید به دنبال توصیه‌های بهداشت عمومی برای دریافت واکسن و دریافت واکسن‌های تقویتی خود ادامه دهند.

پوچی گفت: «اگر به چیزهایی که توصیه کردیم نگاه کنید، دقیقاً یکسان هستند.

کفپوش ژنومیک روی ویروس بیمار از UCSF توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها تایید شده است.

اسکات بکر، مدیر کل انجمن آزمایشگاه‌های بهداشت عمومی، گفت: «احتمالاً شاهد وقوع این سناریو چندین بار در سراسر کشور در روزها یا هفته‌های آینده خواهیم بود.

“این مورد خاص نشان می دهد که سیستم همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کند – فردی با سابقه سفر از آفریقای جنوبی، یک آزمایشگاه هوشمند و اولویت بندی سریع نمونه ها به ترتیب و هماهنگی نزدیک با مقامات بهداشت عمومی.”

نیجریه و عربستان سعودی نیز روز چهارشنبه موارد ابتلا به عفونت میکرورون را گزارش کردند که اولین مورد شناخته شده در غرب آفریقا و منطقه خلیج فارس بود.

دقیقاً مشخص نیست که این نسخه برای اولین بار کجا و چه زمانی ظاهر شد، اگرچه واضح است که چندین روز قبل از اینکه آفریقای جنوبی زنگ خطر را به صدا درآورد، در اروپا سفر کرده است.

رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لین، گفت که دو تا سه هفته طول می کشد تا مشخص شود Omicron چه کاری می تواند با جهان انجام دهد.

او ابراز تاسف کرد: “این در زمان های عادی یک دوره کوتاه است. در دوره های همه گیر، یک ابدیت است.”

در همان زمان که نوع Omicron ترس و عدم اطمینان جدیدی را منتشر می کند، نوع دلتای غالب همچنان در حال ویران کردن است، به ویژه در اروپا، جایی که بسیاری از کشورها با افزایش عفونت ها و بستری شدن در بیمارستان مواجه هستند و برخی در حال بررسی اجباری کردن واکسن هستند.

فراتر از بسیاری از کشورهای دیگر در تلاش برای مهار ویروس، ژاپن بازدیدکنندگان خارجی را ممنوع کرده و از خطوط هوایی بین‌المللی خواسته است که تا پایان دسامبر از پذیرش رزرو جدید برای همه پروازهای وارد شده به کشور خودداری کنند.

ایالات متحده خواستار آن است که همه مسافران هوایی به این کشور در مقایسه با سه روز فعلی، ظرف یک روز قبل از سوار شدن به پروازهای خود از نظر COVID-19 بررسی شوند.