کمر درد چیست؟

آیا میتوان به هر کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کرد؟ برخی از سؤالاتی که از شما پرسیده میشود ممکن است به نظر شما مناسب نباشد اما جهت تعیین منبع درد، برای پزشک بسیار مهم است. همانطور که از لیست دلایل احتمالی کمردرد دیده میشود؛ لیست کامل است اما ممکن است فراگیر نباشد. همانطور که روی پشت خود صاف دراز میکشید، یک پا به طور همزمان، با کمک و بدون کمک پزشک بالا میرود. این به هسته یا داخل حلقه اجازه میدهد تا بیرون بزند، به این عارضه دیسک برآمده میگویند. این التهاب میتواند در صورت آسیب به تاندون کشکک که از نوک زانو تا استخوان ران وجود دارد و به شما اجازه میدهد لگد بزنید، بدوید و بپرید، اتفاق بیافتد. در صورت وجود تروما قابل توجه، تروما خفیف در افراد مسنتر از 50 سال، افراد مبتلا به پوکی استخوان و افرادی که مصرف طولانی مدت استروئید دارند، اشعه ایکس تجویز شده است. هر فردی که سابقه پوکی استخوان دارد: به عنوان مثال یک خانم مسن که سابقه شکستگی لگن دارد، ریسک بالای ابتلا به کمردرد دارد. سی تی اسکن، یک آزمایش اشعه ایکس است که قادر به تولید تصویر مقطعی از بدن است.  ​​​!

این امر ممکن است به علت التهاب مفصل یا عفونت باشد.

2001 ویتامین سی (اسیداسکوربیک) نقش مهمی نوعی در تولید کلاژن دارد. به طور مثال گرفتگیهایی که به صورت یک طرفه بر روی عضلات اندام تحتانی ایجاد میشود و همچنین گزگزهای اندام تحتانی از علائم دیگری است که ممکن است در افراد بروز کند. این امر ممکن است به علت التهاب مفصل یا عفونت باشد. هر فرد با سن بالاتر از 70 سال: افزایش شیوع سرطان، عفونت و دلایل شکمی در این بیماری وجود دارد. مصرف داروی : چنین رفتاری به طور چشمگیری خطر عفونت را افزایش میدهد. مچ را به آرامی به سمت بالا بیاورید و برای 5 ثانیه در همان حالت نگه دارید. اگر درد زانو به دلیل آسیب باشد، معمولا توصیه میشود به زانوی خود استراحت دهید و تا حد امکان وزن کمتری روی آن بیاورید. از آنجا که دیسک حالت آبرسانی را از دست میدهد، نمیتواند در برابر نیروها مقاومت کند و فشاری را به دیواره دیسک منتقل میکند که ممکن است باعث نشت مایع مفصلی دیسک، درد یا ضعف و در نهایت منجر به فتق دیسک شود. همچنین میتواند در ناحیه کمر باشد و کمردرد ایجاد نماید. تزریقهای موضعی مانند تزریق داروی استروئید به ناحیه مورد نظر میتواند باعث تسکین درد شود. در بسیاری از موارد، فتق دیسک به مرور زمان خود به خود برطرف شده و جذب بدن میگردد.

جیست و چه کاربردهایی دارد.

معمولاً اشعه X ساده در ارزیابی درد حاد کمر، خصوصاً در 30 روز اول مفید نیست. در شرایط خاص، ممکن است یک اورژانس حاد مغز و اعصاب باشد. اینکه تخصصتون در چه حد هست تجهیزات کلینیکتون چقدر کامله. او میخواهد بداند چه چیزی باعث بهتر شدن یا بدتر شدن درد شما درمان دیسک کمر چیست و آیا حتما باید جراحی شود؟ میشود. احتمالا بعد از تماشای این ویدیو فهمیده باشید که فیزیوتراپی جیست و چه کاربردهایی دارد. در نهایت، این تزریق به کاهش درد و التهاب ناشی از بیرونزدگی دیسک کمک خواهد کمر درد کرد. پزشکان میتوانند از چندین تست برای “نگاه کردن به درون شما” استفاده کنند تا تصویری از آنچه ممکن است باعث کمردرد شود را بشناسند. ام آر آی: این نوع تصویربرداری از امواج رادیویی، یک میدان مغناطیسی و یک کامپیوتر استفاده میکند تا تصاویری دقیق و سه بعدی از نخاع و اطرافش ایجاد کند. معمولا زمانی که روشهای درمانی خانگی که شامل اصلاح فعالیت، ثابت نگهداشتن دست، فیزیوتراپی، استفاده از یخ، ماساژ و مواردی از این قبیل است برای کاهش درد و مشکل دست راست و یا آرنج راهگشا نبوده باشد سایر راههای درمانی توسط پزشک ارتوپد به شما توصیه میشود که شامل پی آر پی، تزریق اوزون، عمل جراحی است.

کمک موثر می شود.

در صورت عدم وجود نشانه ها، استفاده از آنها دلسرد کننده است. این کار برای تست اعصاب، قدرت عضلات و ارزیابی وجود تنش در عصب سیاتیک انجام میگردد. بنابراین، اگه شما هم دنبال راهکاری برای رفع درد کمرتون هستید به هیچ وجه این مقاله رو از دست ندید. افرادی که به طور تکراری از عضلات ساعد خود مانند تنیس بازان، وزنه برداران، نقاشان، و لولهکشها استفاده میکنند، بیشتر مستعد ابتلا به اپیکوندیلیتهای جانبی هستند. معمولاً حساسیت با استفاده از پین، گیره کاغذی، چوب معاینه شکسته یا شیء تیز دیگر انجام میشود تا هرگونه احساس از در پا را ارزیابی کند. آیا شما یک جسم سنگین را بلند کردید و احساس درد کردید؟ اگر نمیتوانید با استفاده از دارویی که در حال حاضر تجویز شده است درد را مدیریت کنید، ممکن است نشانهای برای ارزیابی مجدد بیماری شما یا در صورت عدم دسترسی به پزشک، مراجعه به بخش اورژانسی باشد. لیزر درمانی روشی است که در آن از طول موجه خاص لیزر برای بافت استفاده می شود و به این ترتیب به تسریع فرآیند بهبود زانو درد بیمار کمک موثر می شود. همچنین عدم توانایی بالا بردن انگشتان پا به سمت بالا یا راه رفتن روی پاشنههای خود و یا ایستادن بر روی انگشتان پا نیز جز علائم حاد محسوب میشود.