کیسی گوردون جونیور متهم به قتل مامور سابق در تیراندازی



اندرو ولش هوگیگز | ارتباط AP

کلمبوس، اوهایو – نماینده کلانتر اوهایو که کیسی گودسون جونیور را پنج بار از پشت شلیک کرد و کشت، روز پنجشنبه به قتل متهم شد. فیلم دوربین

یک وکیل مدافع خانواده گودسون که یک مرد سیاه‌پوست است، همچنین یک دادخواست حقوق مدنی فدرال را به اتهام مرگ ناعادلانه و استفاده بیش از حد از زور علیه جیسون مید، وکیل سفیدپوست بازنشسته و کلانتر شهرستان فرانکلین، که به او تیراندازی کردند، راه‌اندازی کرده است.

تیراندازی مرگبار گودسون در کلمبوس در 4 دسامبر 2020 اتفاق افتاد و مید، پس از 17 سال در دفتر کلانتر، در حال نهایی کردن جستجوی ناموفق فراری به عنوان بخشی از کار گروه ضربت یک کلانتر ارتش ایالات متحده بود. گودسون مورد جستجوی فراری قرار نگرفت و کلانتر گفت که مید در زمان تیراندازی در حال انجام وظیفه نبود.

وکیل مید روز پنجشنبه بیانیه‌ای صادر کرد که جزئیات تیراندازی را از دیدگاه مید منتشر کرد، از جمله ماموری که پس از اینکه گودسون گفت که او را دید که اسلحه را به سمت راننده دیگری گرفته و اسلحه را به سمت مید گرفته است، شروع به تعقیب او کرد.

مارک کالینز وکیل دادگستری گفت که مید در ماشین به دنبال گودسون رفت و او نیز او را تعقیب کرد. او گفت که در ماشینش پارک کرده و یک جلیقه تاکتیکی پوشیده که خود را یکی از اعضای گروه ضربت کلانتر معرفی کرده است.

در بیانیه آمده است که مید با اسلحه در دست راست و یک کیسه پلاستیکی در دست چپ، گودسون را با پای پیاده دنبال کرد. همانطور که مید توضیح داد، مید فاش کرد که او یک افسر است و به گودسون دستور داد دستش را نشان دهد. او در بیانیه‌ای گفت که فکر می‌کند وقتی گودسون برگشت و بازوی راستش را پشت سرش برد و اسلحه را به سمت مامورش گرفت، سعی می‌کند دنبال کند.

مید گفت: “من یک بار دیگر به گودسون دستور دادم که اسلحه را بیاندازد، و این دستور نادیده گرفته شد و در حالی که اسلحه به سمت مید نشانه رفته بود، او از ترس خود و کسانی که در خانه بودند شلیک کرد. اسلحه گودسون است.»

بستگان گفتند که گودسون در حال باز کردن درب خانه مادربزرگش بود که مورد اصابت گلوله قرار گرفت. بازرسان گفتند که اسلحه از محل کشف شد، اما جزئیات بیشتری منتشر نشد.
خانواده گفتند گودسون یک ساندویچ در دست داشت نه اسلحه. اما حتی اگر گودسون اسلحه داشت، خانواده آن را تکرار کردند، اما گودسون مجوز این کار را داشت.

پزشک قانونی شهرستان فرانکلین در ماه مارس گفت که گودسون از پشت مورد اصابت پنج گلوله قرار گرفته است.

کالینز گفت که قاضی اولین جلسه رسیدگی به پرونده مید را که بی گناه خود را اعتراف خواهد کرد، در روز جمعه برنامه ریزی کرد.

کالینز گفت: “ما قصد داریم این پرونده را تشکیل دهیم تا همه تصمیمات لغو شود و جیسون روندی را که شایسته آن است دریافت کند.”

این پرونده توسط وزارت دادگستری ایالات متحده با کمک بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری تحت بررسی جنایی قرار دارد.

تامالا پین، مادر گودسون گفت که از اخبار دادستانی در روز پنجشنبه “غرق شادی” شده است.

پین در یک کنفرانس مطبوعاتی در اواخر صبح که توسط چندین نفر از بستگان محاصره شده بود، گفت: «این سال یک سال اندوه، یک سال اندوه، یک سال رنج بود. اما می دانم که هر روز از سال، من و خانواده ام بلند می شویم و برای آنچه درست است می جنگیم.»

علاوه بر این، روز پنج‌شنبه، شان والتون، وکیل دادگستری اعلام کرد که یک دادخواست مرگ ناعادلانه علیه مید و دفتر کلانتری دارد.

در این دادخواست ادعا شده است که مید صدها ساعت آموزش اسلحه گرم و SWAT دریافت کرده است، اما با وجود عملکرد ضعیف به عنوان یک مامور، از جمله “بدون تماس با زندانیان” برای نزدیک به چهار سال، تکنیک های کاهش خشونت اندکی را دریافت کرده است. در این دادخواست جزئیاتی در مورد دلایل قرار دادن ارائه نشده است.

پیامی در کلانتری گذاشته شد و خواستار اظهار نظر در مورد این دادخواست شد.

پلیس کلمبوس در این تیراندازی دخالتی نداشت، اما این تیراندازی در زمانی رخ داد که تنش‌ها بر سر تیراندازی یک مرد سیاه‌پوست توسط یک افسر پلیس در پایتخت اوهایو بالا گرفت. -آندره هیل با یک تلفن همراه از گاراژ خارج شد.

افسر اخراج شده بعدی آدام کوی در قتل خود را بی گناه دانست و قرار است سال آینده محاکمه شود.

اعتراضات گسترده پس از تیراندازی گودسون به راه افتاد و مردم خیابان های مرکز شهر را مسدود کردند و شعار «عدالت برای کیسی» سر دادند.

مید در 2 ژوئیه به دلیل معلولیت بازنشسته شد. معاون پس از تیراندازی از کلانتری به مرخصی آمده بود.

کلانتر دالاس بالدوین قبلاً گفته بود کالبد شکافی “همه حقایق لازم را ارائه نکرد” و تا پایان تحقیقات جنایی قبل از اقدام انضباطی علیه مید منتظر خواهد ماند.